[Update 13/3] Vandaag prachtige bloemen gekregen en een vertroetelcheque van de eigenaar van KostenKoper. Persoonlijk overhandigd, helemaal in Tilburg. Dat is nog eens klasse! En een leuke verrassing!  En nu…Let’s move on!…Zand erover.

Het zonnetje begint te schijnen en het is tijd voor positieve energie. Wat brengt deze bos ook een vrolijkheid in huis!

IMG-20130313-WA0001IMG_20130313_144709

———– 

[Update 11/3]..zojuist een prettig gesprek gehad met de eigenaar van KostenKoper. Het een en ander is opgehelderd en KostenKoper gaat passende maatregelen treffen om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen.Ook een negatieve ervaring is een leermoment voor alle betrokken partijen! Zo maken we samen van een vervelende situatie een positieve ervaring, zodat uitgaan in Utrecht veilig EN leuk is. 

———-

Na een half jaar chemokuren en een operatie leek het me vorige week even gezellig om op stap te gaan vriendinnen in Utrecht. De avond begon gezellig bij de Winkel van Sinkel, waar we onze jeugd mochten herbeleven op een 80s/90s feestje. Helaas eindigde de avond in een drama omdat we na de Winkel nog een afzakkertje wilden drinken bij de Kosten Koper. De enige plek op deze aardbol waar ze mensen met kanker overwegen te weigeren als ze een muts op hebben.

Er staat bij deze toko een uitsmijter aan de deur die het belangrijker vindt om tof over te komen dan om zijn gasten een fijne avond te bezorgen. Dat je er jaren lang klant bent geweest doet er niet toe. Na een boel gezever mochten we naar binnen (we zijn dus niet geweigerd!), maar nog nooit ben ik zo onbeschoft behandeld als daar. “Hoezo kanker? Heb je een kale plek dan? Trek gewoon die muts van je kop af!”. Het beleid kan ik begrijpen, maar de manier van communiceren ab-so-luut niet. Zelfs toen ik na de aanvaring terug ging naar de uitsmijter om onze aanvaring recht te zetten zodat we allemaal een leuke avond konden hebben werd ik tot op het bot vernederd door irrelevante, kwetsende uitspraken als “Je moet niet denken dat je de enige bent met kanker”. Tot op het bot gefrustreerd zijn we naar huis afgedropen.

[Kleine aanvulling: Voor de duidelijkheid: het is niet het beleid waar we problemen mee hadden maar met de lompe manier van communiceren.]

Ik denk dat we hetzelfde frustratieniveau met Kosten Koper bereikt hebben als de uitsmijter met zijn leven. Het is dat Google zo’n fijne werkgever is, anders zou ik nu meteen solliciteren voor zijn baan. Ik voldoe aan de kwalificaties. Kale kop? Check! Frustraties check! Alleen moet ik mijn manieren nog even laten varen…Ach wellicht kan ik dan toch nog iets leren van de beste man.

Bwoehahaha..

Foto op 14-11-2012 om 11.36

[Gezien de vele reacties even een korte aanvulling: We zijn uiteindelijk niet geweigerd dus een klacht indienen is niet nodig. Ik geloof ook niet dat de uitsmijter de intentie heeft gehad om me voor lul te zetten, maar desondanks voelde het wel zo. Hij had in mijn ogen best wat vriendelijker kunnen handelen.

Wellicht kwam het bij ons harder aan dan nodig omdat we op een onbezorgde avond uit weer met de ziekte geconfronteerd werden. Ik wil de “schuld” voor de situatie dus niet volledig bij de KostenKoper neerleggen, het enige jammere is dat we het niet hebben kunnen oplossen zodat we uiteindelijk allemaal onnodig een negatieve nasmaak hebben gehouden. De reden dat ik erover blog is niet om de publiciteit op te zoeken, maar omdat ik elke week blog over wat me bezig houdt om mijn vrienden en familie te updaten]

47 thoughts on “Bekoop ’t bij Kosten Koper in Utrecht…”

  1. Wat een ongelofelijke hork!! Gelukkig heb jij de humor om er toch nog een geweldig verhaal van te maken. Ben trouwens ook ontzettend blij voor je na t lezen van je vorige post ! Er is wel meer voor nodig dan zo’n kwetsende domoor om jou klein te krijgen nu volgens mij 😉 Liefs lesley

  2. Zou wel even een klacht indienen als ik jou was.Kale koppie staat je best hoor,haha.Sinneed O’conner en Sugar Lee Hooper kennen we ook niet anders,toch? Niks van anderen aantrekken.

  3. Shocking, ik ben hier via een RT op Twitter beland. Ik ga het ook RT’en in de hoop dat jou op zijn minst excuses toekomen van die tent. Te gek voor woorden dit.

  4. Ik kwam hier via iemand die het gedeeld heeft op facebook, en ik heb het zelf ook gedeeld. Ik mag hopen dat ze geen klanten meer overhouden. Wat onbeschoft!!!! Hoop ook net als Suzanne boven mij dat je iets van excuses krijgt of zo.. (hebben ze daar ook een facebookpagina? Post deze blog daar ook even) Ik woon in Zuidlimburg dus de kans dat ik daar kom is toch al erg klein, maar MOCHT ik ooit in utrecht komen, zal ik die tent met alle liefde overslaan. Bah.

    1. Even iets recht zetten, Utrecht vind ik en hele leuke stad met veel leuke kroegen en restaurantjes maar deze tent ga ik voortaan wel mijden want als je niet wilt toe geven dat zo’n uitsmijter niet aan je deur hoort te staan ben ik er klaar mee ongelooflijk veel succes meis met je ziekte geniet, en ga voor je zelf. Je bent een KANJER met hoofdletters en blijven bloggen he.

  5. Ik sluit me helemaal bij de vorige reacties aan.

    Denk dat de uitsmijter in kwestie regelmatig door dronken figuren voor kankerlijer wordt uitgemaakt en dat hij dus de laatste zou moeten zijn die dit soort uitspraken doet.

    Zelf zou ik eerder een klacht indienen dan er een blog over schrijven, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

  6. Hi all,

    Dankje wel voor jullie reacties!
    We zijn niet geweigerd dus een klacht indienen is niet nodig. Ik geloof ook niet dat de uitsmijter de intentie heeft gehad om me voor lul te zetten, maar dat het zo voelde is een feit. Hij had best wat vriendelijker kunnen handelen. En wellicht kwam het bij ons harder aan dan nodig omdat we op een onbezorgde avond uit weer met de ziekte geconfronteerd werden. Ik wil de “schuld” dus niet volledig bij de KostenKoper neerleggen, het enige jammere is dat we het niet hebben kunnen oplossen zodat we uiteindelijk allemaal onnodig een negatieve nasmaak hebben gehouden.

    1. Wacht maar tot dat ook zij aan de beurt zijn, dan hebben ze niet meer een grote smoel, maar bidden en vechten om in leven te blijven., mijn laatste operatie was in 2007 , dus ik ben er nog genadig van af gekomen, maar als ik zoiets lees, dan gaan mijn haren overeind staan, we leven inmiddels in een keiharde Anti-Sociale maatschappij, waar als je ziek wordt , je een groot probleem wordt.

  7. Wat een verhaal, wat een verschrikking als je zoiets overkomt.
    Ik zou wel contact opnemen met de baas, ik ben erg benieuwd naar zijn reactie over het gedrag van zijn personeel.Hij is uit eindelijk de eind verantwoordelijke.

    Ik heb je blog op mijn FB geplaatst, zodat iedereen kan zien dat dit gedrag niet zou mogen.

    Meiss, ik wens je veel sterkte en kracht.

    Groetjes, Jaq…

  8. Ik wil best geloven dat deze man behoorlijk
    wat naar zijn hoofd geslingerd krijgt, maar
    dat moet hem juist doen beseffen dat je
    daar dus niet aan mee doet naar klanten toe.
    Ik ben kortgeleden een paar familileden
    kwijt geraakt aan kanker, en weet niet wat
    ik gedaan zou hebben als mij dit zou over-
    komen.

    1. Als die vrouw zo repect loos behandeld is,
      mag de betrevende uitsmijter en flinke,
      uit bander krijgen met exuus naar die,
      vrouw toe,dat het streng op getreden word,
      tot daar aan toe,maar dit mag en kan echt,
      niet,

      Ik wens jouw veel sterkte

  9. Wat verschrikkelijk!

    Een tijd terug heb ik ook een heftige aanvaring gehad met iemand van het bekende merk beveiligingsbedrijf in Utrecht tijdens uitgaan. Hij vond het nodig om mij na een vraag ‘boerenlul’ te noemen. Dat vond hij geen scheldwoord heb ik op video opgenomen.

    Ik heb wel een klacht ingediend. Zowel bij het beveiligingsbedrijf als bij het overkoepelend orgaan in Utrecht. Het wordt uiterst serieus opgepakt en in jouw geval lijkt me dat geen punt van discussie.

    Email overkoepelend orgaan: info@paneldeurbeleidutrecht.nl

    Ik wens je veel succes met het maken van je keuze.

    Sterkte,
    Thomas

  10. ik ben zelf portier bij een studentenkroeg en ik vind dit gewoon onbeschoft van die portier die je zou behandeld heeft

    ik krijg nu al heel vaak de opmerking naar mijn hoofd dat ik een relaxte portier bent en niet zo stuge en als ik dit zo lees dan ben ik zeer dankbaar met zulke complimenten met zo iemand zou ik ook niet samen willen werken

  11. Beste Lottie,

    Louter verontwaardigde reacties naar aanleiding van je blog over je zeer vervelende ervaring bij Kostenkoper in Utrecht. Absoluut terecht; als ik zo je blog lees, kan ik ook niet anders dan een conclusie trekken die dezelfde is als die van de lezers.

    Als ik het zo lees krijg ik de indruk dat er uberhaupt geen normaal gesprek is geweest tussen jou en de dienstdoende portier. Voor Kostenkoper is het wekelijkse kost om uitzonderingen te maken op de huisregels. Ik betreur het dan ook ten zeerste dat bij het maken van de (zeer logische en gebruikelijke) uitzondering in jouw geval de communicatie in dien mate is geweest dat de negatieve smaak niet weg te poetsen is.

    Ik ben blij dat je aanvullingen hebt gedaan om enige nuance aan te brengen.

    Dat sterkt mij in de hoop dat wij, nav een gesprek en bestudering van de cameraregistraties, tot de conclusie zullen komen dat emoties wellicht tot dit vervelende misverstand hebben geleid.

    Ik hoop dat je onze uitnodiging daartoe aanneemt en dat wederzijds begrip de negatieve smaak enigszins wegneemt.

    Ik hoor graag van je, Emile

    1. Hi Emile,

      Vervelend dat je de indruk krijgt dat ik schrijf dat er geen gesprek is geweest. Er is wel degelijk een gesprek geweest met de betreffende uitsmijter, twee keer zelfs. De manier waarop er gecommuniceerd werd is door mij als kwetsend ervaren waardoor de emoties hoog opliepen.

      Ik ben geschrokken van de hoeveelheid aandacht die er plotsklaps is ontstaan en wil dit graag goed oplossen, daarom heb ik gisteren contact met je gezocht. Zojuist zag ik dat je hebt geantwoord dus volgens mij komen we er wel uit.

      Groet,
      Liselotte

    2. Voor sommige mensen zou het goed zijn om ook eens een paar Chemo kuurtjes te ondergaan, en operaties en bestralingen, zoals mijn ex-werkgever en nog veel meer van die walgelijke mensen zoals die uitsmijter, dan eens kijken of ze nog een grote bek hebben.

  12. Ik ben blij dat je aanvullingen hebt gedaan om enige nuance aan te brengen.
    Dat sterkt mij in de hoop dat wij, nav een gesprek en bestudering van de cameraregistraties, tot de conclusie zullen komen dat emoties wellicht tot dit vervelende misverstand hebben geleid.

    Dit is al zo slecht. Hiermee hoopt de eigenaar dat de schuld niet alleen bij de uitsmijter ligt maar ook bij Emilie. Emoties en misverstand. Wat voor misverstand kan je hebben als er wordt gevraagd of er een uitzondering gemaakt kan worden omdat Emilie kanker heeft?

    Ja de eigenaar HOOPT dat hij zijn uitsmijter nog kan verdedigen met de termen emoties en vervelende misverstand maar het is gewoon onbeschoft en niet te tolereren.

    Ik vind Emilie nogal mild. Dat siert haar ook wel. Aan de andere kant horen dit soort types niet bij een deur te staan.

    1. Pffff het is nog vroeg. Ik bdoelde Lottie waar ik Emilie had neergezet. Werd wat afgeleidt door bericht wat er boven stond. Foutje bedankt hahaha 🙂

  13. Aan de eigenaar van Koster Koper,

    u heeft het over een ‘misverstand’, dit is geen misverstand maar onbeschoft gedrag van u uitsmijter die in dienst is van uw bedrijf lijkt mij.
    U heeft het over camera registraties, u maakt het op deze manier alleen maar erger. Steek uw hand is eigen boezem en spreek uw excuus uit en zorg dat de uitsmijter ook excuus maakt i.p.v een verdediging poging die u niet siert.
    Met een excuus en een mooie bos bloemen komt u een stuk verder en laat u zien dat dit onbeschofte gedrag niet getolereerd wordt in uw bedrijf.

  14. Beste lotte

    Wat een lompe manier van comuniceren.
    Dat je graag de huisregels wil handhaven
    kan ik me voorstellen. Maar dat kan ook op
    een andere manier.
    Zelf zou ik de volgende keer naar een andere
    kroeg gaan. Maar de keuze is uiteraard aan
    jou zelf.
    Sterkte met alles.

  15. Ik zie dat Emile van Kostenkoper zich niet
    onbetuigd laat. Gelukkig, want dit kan
    natuurlijk niet. Ik adviseer hem om jullie
    -free of charge- opnieuw een avond in de
    watten te leggen. Het einde van zo’n
    behandeling moet gevierd worden, daar
    kan ik me als mede patient goed in
    verplaatsen. Ik verheug me er nu al op.
    Zonder vervelende nasmaak die het
    uiteindelijk toch verpest.

    1. Hoppa! Los van de hele situatie: Dat is het soort begrip waar we het van moeten hebben!! Lotgenoten snappen hoe heerlijk het is om weer een avond uit te kunnen na alle ellende.. Ik hoop dat er voor jou nog talloze vreugdevolle avonden komen na de chemococktails:)

      1. Dank! Misschien ga ik het wel in Kostenkoper vieren. Ze hebben nu ervaring met ex chemo patienten -:). Goed dat het is opgelost, ik hoop wel dat Emile jullie voor een drankje heeft uitgenodigd. Volgende keer de rode loper ipv een discussie met de portier!

  16. Vreselijke tent daar !!!
    Wij mijn man en zijn collega en ik zijn daar voor de deur
    Door 7 Marokkanen in elkaar getrapt echt getrapt met
    Gevolg van gebroken kaak oog kas enz enz
    Portier van koster koper stond erbij te kijken …
    Ik gilde doe wat man ..nee hij was bang !!!!!!

  17. Gewoon wegblijven van deze tent. Dit kan niet. Dan
    kunnen ze de tent wel sluiten. Zowel de eigenaar als de
    portier. Kennelijk hebben ze genoeg verdient aan ons. ik
    schaam me diep als Utrechtenaar.

  18. houding van uitsmijter/buitenwipper in Belgie

    😆
    mensen komen om zich te vermaken. uitsmijters
    zijn vaak crapuleuze ventjes;

  19. Ik vind het absoluut belachelijk hoe die meneer heeft gehandelt!
    De ziekte is al erg genoeg en dan komt meneer aan met zulke trieste
    Uitspraken.
    Ik zou niet eens meer naar binnen zijn gegaan. Vreselijk!

  20. Lotte,
    Altijd weer verbaasd hoe sterk en dapper
    de meeste kankerpatienten zijn. Bewondering
    en respect voor je aanpak. Wat betreft de
    uitsmijter, wellicht moet de eigenaar maar
    eens overwegen die een cursus omgaan met je
    medemens te laten volgen, want dat kan echt
    niet. Ik wens je nog heel veel fijne
    stapavonden toe.

  21. Jemig wat een verhaal. Bij mij zouden echt
    de stoppen doorslaan. Ik heb ook een kaal
    hoofd vanwege kanker en draag ook mutsen.
    Ik ben niet agressief aangelegd, maar ik zou
    toch echt link worden!!
    Hopelijk gebeurd je dit nooit meer.

  22. Lotte, ik heb bewondering en respect voor je en volg jouw blog al een tijdje omdat jij en ik het zelfde doormaken op het moment. Ja, ik durf te beamen dat kankerpatiënten sterk en dapper zijn maar dat komt ook omdat kanker je overvalt en je meetrekt in een rollercoaster en je niets anders kunt dan zorgen dat je er zo goed mogelijk mee om gaat. Waarbij je de mensen om je heen heel heel hard nodig hebt. Negatieve ervaringen zoals jij hebt gehad hakken er ongelooflijk in. Laten we hopen voor mensen die zich zo opstellen dat ze nooit zullen voelen wat jij voelt, want het is zo heftig! Hopelijk weet deze uitsmijter door alle reacties dat hij heel bij zichzelf moet gaan nadenken hoe hij voortaan met mensen omgaat. Ik wens jou heel veel sterkte met alles wat je nog te wachten staat! Geniet van alle positieve dingen die wel op je pad komen…

  23. Ik vind dat de eigenaar hiervan de schuldige is hij weet blijkbaar al hoe onno reageerd. Ik zou zeggen gewoon niet meer naar zo een gare tent gaan.

  24. Via via ben ik ook hier bij jou terecht gekomen,
    Ik hoorde het al rond gaan in onze vrienden groep ook,
    Wij hebben al meerdere verhalen gehoord over deze
    akelige man..
    Voor ons nu zeker weten geen kk meer..sterkte wijffie!

  25. De één na laatste zin van kostenkoper:
    Dat sterkt mij in de hoop dat wij, nav een
    gesprek en bestudering van de cameraregi-
    straties, tot de conclusie zullen komen
    dat emoties wellicht tot dit vervelende
    misverstand hebben geleid.
    KostenKoper hoopt dus dat de emoties het
    verhaal van jou kunnen afzwakken.
    Woorden als: “Hoezo kanker? Heb je een kale
    plek dan? Trek gewoon die muts van je kop
    af!” lijken niet zoveel indruk te maken op
    KostenKoper.
    Vervelend misverstand? Alleen de bewoording
    al. Eerder een schandalige miskleun waar
    geen woorden voor zijn. Conclusie: Kosten
    Koper, ga je diep schamen. De uitsmijter:
    Exit en nooit meer ergens aan een deur
    staan.
    Voor de mensen die nog steeds deze tent
    willen bezoeken. Hou die muts op, uit
    loyaliteit met al die mensen die kanker
    hebben. (mijn vrouw dus ook)

  26. Als Utrechter sta ik er alleen maar versteld van dat je überhaupt naar KostenKoper gaat. Voor hen is dit gewoon sport..

    Natuurlijk is het vervelend, maar als ik reeel ben: je hebt het over KostenKoper.. wat zou je anders verwachten? Een botte Onno is niks nieuws. Sinds ik de politie erbij moest halen omdat ik, nadat ik mijn nummer gaf, mijn jas niet terugkreeg is dat voor mij de laatste keer geweest.

    Wees gewaarschuwd in onze wereldstad, als je leuke avond wil hebben weet je nu waar je niet moet zijn.

  27. Via AD op je blog gekomen,
    om je te laten weten, : “RESPECT”
    voor jou!
    Feit dat je geen wrok blijft houden,
    zand erover.

    Hoop wel dat desbetreffende ervan heeft geleerd!

    Allersbeste wens ik je toe.

  28. Hoi Lotte, je verhaal is duidelijk en ik vind het zeer knap hoe je dit verwerkt en wens je uitteraard ook in de toekomst veel vreugde en herstel toe.
    Maar ik heb hier toch nog steeds wel een beetje knoop van in mijn maag, we roepen met zun allen respect respect respect.. maar toepassen hoo maar, diegene die dit aan hun laars lappen, roepen en doen wat en komen er mee weg als ze vervolgens hun excuses en begrip hebben aangeboden.. dan komen ze er weer mee weg en vervolgens gebeurt het een week later weer bij een ander.. handje schudden en weer klaar, er moet iets gedaan worden blijkbaar dat men in eerste instantie dit niet voorvalt.. daar moeten we naar toe, jou avond was al vergald en nu denk je misschien, ach wat lief ze hebben het erkent en bijgelegd, maar ik hoop dat je snapt waarom ik er nog mee zit, want het gebeurt weer.. zie wat er plaatsvind op de voetbal velden nog en weer.. hardleers helaas.. we kunnen er alleen wat aan doen als het wordt bestraft, zowel de uitsmijter als de eigenaar… hoe?? tja das lastig, maar een flinke donatie aan een door jou aangewezen goed doel zou al een stap in de goede richting geven, en dan denkik niet aan 50 euro ofzo, het moet wel gevoelt worden.. 5000 lijkt mij dan meer op de plaats.. we bereiken dan nog iets ermee..

    groet
    kees
    facebook; ” zonder respect geen toekomst ”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *